AirJobs reaguje na potřeby trhu

AirJobs reaguje na potřeby trhu

AirJobs reaguje na potřeby trhu – modernější funkční design, nové funkce a nová kampaň

Počet nezaměstnaných na začátku letošního roku sice meziměsíčně mírně stoupl, ale v porovnání s loňským lednem je lidí bez práce obecně méně. Množství volných pracovních pozic dlouhodobě roste. V současné době je na trhu více než sto sedm tisíc volných pracovních míst, což je nejvíce od roku 2008.

V mnoha oborech tak nabídka výrazně převyšuje poptávku. Největší hlad je po odbornících z průmyslových odvětví. Tento trend můžeme pozorovat již delší dobu a nic nenasvědčuje jeho brzké stagnaci.

Na dynamickou situaci na trhu práce samozřejmě zareagovaly i společnosti zabývající se náborem zaměstnanců. Na poli pracovních portálů se díky tomu rozpoutal doslova boj, když na trh vstoupilo množství specializovaných webů a stávající hráči se pustili do redesignů a masových kampaní. Jednou z prvních vlaštovek oznamujících změnu byl portál AirJobs.cz, který se nezalekl ani letních veder a svou činnost zahájil v červenci minulého roku.

„Jsme rádi, že se stojaté vody trhu práce konečně rozhýbaly a poskytovatelé HR služeb se začaly soustředit kromě firemní klientely také na zaměstnance,“ komentuje situaci z loňského léta Jakub Jeráček, projektový manažer AirJobs.cz. „Podařilo se nám navázat partnerství s tisícovkou firem, jejichž aktuální potřeby jsou naší inspirací při budování služby AirJobs. Záhy jsme však dospěli k závěru, že změna kterou přinášíme, musí být daleko více sofistikovaná než nabízí takřka monopolní,“ vysvětluje následující vývoj projektu. „Okamžitě jsme začali náš portál, ale i přístup k uchopení problematiky hledání práce online revidovat. Sice jsme nabídli produkt nové generace s rozmanitými funkcemi, moderním designem a průlomovou cenovou politikou, ale stále jsme nebyli spokojeni,“ dodává Jeráček.

Ihned po spuštění tedy tým AirJobs začal pracovat na redesignu vzhledu i funkcionality portálu. Revizí prošel i původní celkový positioning tak, aby odrážel rychle se měnící trendy v HR. V měsíci květnu se plánuje spuštění nové verze portálu a s ní související marketingové kampaně.

„Ze zpětné vazby od firemních uživatelů našich služeb, a převážně lidí, kteří si na AirJobs založili svůj profil a reagovali na nabídky práce, jsme identifikovali klíčové problémy, které uživatelé řeší při používání tohoto typu služby. Podle frekvence využívaných služeb jsme navrhli novou ergonomii, která seskupuje potřebné funkcionality tak, aby byly vždy dostupné, když je potřebujete,“ popisuje půlroční vývoj vedoucí produktu Jan Čulík. „Výzvou bylo tyto zásadní desktopové změny překlopit do responsivního designu pro nejpoužívanější mobilní zařízení. Kvalitní responsivní design je v současné době nezbytností a my ho máme.“

Novinkou na portále bude i zcela jiný přístup k hledání pracovních příležitostí. Na klasické zadávání obor-kraj může uživatel zapomenout, pokud bude chtít. Nově se totiž odpovídající nabídky práce dají hledat i podle typu pozice. Pokud uchazeč například pracuje jako obchodník, nemusí procházet nabídky v různých oborech, ale rovnou si nechá vyhledat jenom obchodní pozice napříč obory.

Stejně tak, když někdo ví, že má mnohaletou praxi na manažerských pozicích v gastronomii, nemusí se probírat pozicemi shánějící kuchaře a číšníky, ale může si rovnou zadat vyhledávání pouze manažerských pozic v daném oboru.

V dalších fázích projektu AirJobs připravujeme také specifickou mobilní aplikaci, která má za cíl ještě více zefektivnit propojování uchazečů o práci s odpovídajícími pozicemi, od čehož si slibujeme rychlejší získání lepší práce a efektivnější nábor.

Všechny dílčí inovace a budoucí plány tak potvrzují pozici AirJobs.cz, jakožto pracovního portálu nové generace.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient