Máte svůj oblíbený webzin?

Máte svůj oblíbený webzin?

Nedávno jsem se zúčastnila mediálního průzkumu a vyplňovala jsem dotazník o tom, zda sleduji televizi, jaké programy, jaké mám ráda seriály, filmy, jaká poslouchám rádia, jaké čtu knihy a noviny a zda mám profil na sociálních sítích… Tak jsem postupně vyplňovala, až jsem se zarazila u otázky, jaký je váš oblíbený webzin? Cože? V ten moment mi došlo, že asi nemám dostatečnou mediální gramotnost a tak jsem začala googlovat…

Webzin pochází z anglického slova webzine a jedná se o online magazín, který je přístupný široké veřejnosti pomocí webových stránek. Aha. To mohli říci rovnou a zeptat se, jaké čtu noviny a časopisy na internetu, ne? Jaký je váš oblíbený webzin? U mě rozhodně vítězí magazín Tukutuku, který tvoří originální mladí žurnalisté, kteří se zabývají inteligentním lifestyle. Tedy žádný bulvár, umělé senzace apod. Vždy tu najdu mnoho zajímavých a inspirativních článků z oblasti cestování, vztahů, práce, novinek ze všech oblastí, životního stylu a také neobvyklé rozhovory. U každého článku je navíc informace, kolik času mi čtení zabere a když vím, že někam spěchám, tak si vybírám články kratší. Od teď si budu pamatovat, že online magazín se také nazývá webzin, zajímavé zjištění a vracím se k vyplňování dotazníku.

Autory zajímá, jakou preferuji muziku, kdy jsem naposledy byla v kině nebo v divadle a nezapomněli se zeptat, zda chodím na koncerty a fesťáky. Nechyběly otázky, zda sleduji YouTube, Stream nebo Connect, zda se k internetu připojuji pomocí mobilního telefonu, tabletu nebo notebooku. Další pasáž se věnovala multimédiím, výukovým programům a počítačovým hrám. Ufff. Byla to fuška a vyplňování mi zabralo skoro 20 minut, doufám, že jsem svým časem přispěla pro dobrou věc a brzy si v novinách přečtu výsledky, jak moc je český národ mediálně gramotný. Chtěla jsem se podívat na výsledky s předešlých průzkumů a zjistila jsem, že podobné dotazníkové šetření se dělalo naposledy v roce 2011. Českou mediální gramotnost tak mapovala Rada pro televizní a rozhlasové vysílání a výsledky zpracovávalo Centrum mediálních studií při Univerzitě Karlově v Praze. Výsledky tenkrát ukázaly, že zatím nejdominantnějším médiem užívaným v českých rodinách je televize, kterou ale postupně začínají vytlačovat počítače. Výzkum také ukázal, že rodiče pravidelně u svých dětí kontrolují užívání internetu.

Jisté je, že mediální svět za těch 5 let udělal velký posun ku předu a průzkum z roku 2016 jistě přinese zajímavá zjištění, máme se zkrátka na co těšit.

Kontakt:

TUKUTUKU MAGAZÍN

www.tukutuku.cz

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient