Co vás nejdříve zaujme na výrobku? Pravděpodobně jeho obal. Co si nejčastěji vybavíte, když si vzpomenete na nějakou firmu? Nejspíš její logo nebo chytlavý slogan. Corporate identity je velmi důležitou součástí podnikání.
Na začátku podnikání se vyplatí zaplatit si profesionální služby, které vám zajistí, že si vás zákazníci lépe zapamatují. Firemní identita by měla být jednoznačně rozpoznatelná a zároveň unikátní, aby si vás zákazníci nepletli s konkurencí. Má své zákonitosti, takže je lepší ji nechat na odbornících. Je to důležité rozhodnutí, které bude vaši firmu provázet po dlouhá léta. Změna identity je docela komplikovaná věc.
Proč je nutné mít jasnou firemní identitu?
Protože to působí pozitivně na zákazníky. Za corporate identity se určitě nebojte utratit pár korun, protože její úroveň vypovídá i o úrovni firmy. Spousta lidí si také vtiskne do paměti jen barvy nebo logo. Nemusí to být jen na vaší vizitce, ale třeba na reklamním předmětu či webových stránkách. Tohle všechno by mělo být vyvedeno ve stejném stylu.
Na příklady corporate identity se podívejte na web Gradesi.cz. Toto grafické studio Praha se na firemní grafické prvky specializuje.
Co dalšího je třeba ještě navrhnout?
Na začátku je nejdůležitější tvorba firemního loga a s ním spojený výběr firemních barev. Bez toho se neobejdete. Další záležitosti, jako jsou tiskové materiály, design reklamních bannerů či grafika na sociální sítě, mohou počkat. Dobré je, pokud celou práci necháte na jednom designérovi, protože každý designér má obvykle svůj „rukopis“, tak ať je všechno v jednom stylu.
Kde najít dobrého designéra?
Orientujte se podle referencí a ukázek práce. O dobrém designérovi si určitě uděláte obrázek už z webových stránek a realizovaných projektů. Pokud se vám daný styl líbí, neváhejte a nechte ho, ať se postará i o vaši grafiku. Nezapomeňte si však zjistit, zda se vůbec specializuje na firemní identitu.