Přes 35% manažerů má obavy, že nezvládne změny ve firmě
Růst ekonomiky, fúze firem a spousta změn nejen ve strukturách společností s sebou přináší nejistotu strach a obavy. Více než 35 procent členů TOP managementů se bojí, že nezvládne řízení změny a téměř 40 procent zaměstnanců má obavy, že kvůli změnám přijde o práci. To jsou závěry pětiletého dotazování Nadnárodní vzdělávací společnosti MgC Group, která nabízí vzdělávání a rozvojové programy na míru vždy plně přizpůsobené konkrétním potřebám zaměstnanců firem. V dubnu zrealizovala svůj 2500. trénink.
“V naší praxi se velmi často setkáváme s různými pojetími zvládnutí změny. Aktuálně pracujeme s několika vrcholovými manažery, kteří se změnou pracují velmi aktivně a otevřeně a to především v komunikaci vůči svým zaměstnancům. Podporují tím loajalitu zaměstnanců a zároveň svým otevřeným přístupem odbourávají obavy z možných negativních důsledků změny. Zároveň se v naší praxi ale také bohužel setkáváme s manažery, kteří na sebe doslova a do písmene “nechají změnu dopadat” bez aktivního přístupu. Důsledky takového přístupu si každý dovede přestavit,” uvedla Martina Jandečková, jednatelka společnosti MgC Group s.r.o., která působí na trhu vzdělávání od roku 2007.
Vedle dotazování na zvládání změn ve společnosti zrealizovala MGC Group také průzkum mezi středními a velkými společnostmi s cílem analyzovat aktuální potřeby HR manažerů. Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že 34 procent společností preferuje při vzdělávacích programech dlouhodobý a systematický přístup k rozvoji svých zaměstnanců namísto individuálních tréninků. Téměř 79 procent zaměstnavatelů dále uvedlo, že je pro ně velmi důležitá přímá návaznost rozvojových programů na konkrétní praxi, tzn. proces implementace a udržitelnosti nabytých znalostí.
A 58 procent HR manažerů by uvítali možnost přesně změřit konkrétní výstupy vzdělávacích programů.
“Proč je změna takové téma? Všichni odborníci si lámou hlavu jak v rámci změn změnit myšlení lidí. Já tomu říkám otvírání hlav možná i trochu provětrání, občas otevřít okno a provětrat starý vzduch není vůbec špatné. I my se snažíme v našich rozvojových aktivitách přimět lidi koukat se na věci z jiného úhlu pohledu. Ale nejenom to, snažíme se skrze aktivity jako je Business Meeting sdílet informace zkušenosti a jiné názory lidi, které nás zaujaly na naší cestě hledání,” konstatovala Magdaléna Prunerová, odborná garantka projektů společnosti MgC Group s.r.o.
Při identifikaci klíčových priorit pro HR manažery se v průzkumu nejčastěji objevovala témata Vedení lidí či Zvládání změny. A právě na potřeby být připraven ke změně reagovala společnost MgC Group i při přípravě II. ročníku Business Meetingu “Zaostřeno na kvalitu ve vzdělávání”, kde se Zvládání změny stalo ústředním tématem tohoto roku.
Celý Business Meeting bude stejně jako v minulém ročníku rozdělen do tří přednáškových místností, takže si účastníci sestaví svůj program dle aktuálních potřeb. Ústředními tématy se letos stanou:
CHANGE MIND – aneb jak změnit myšlení lidí; CHANGE MARKET – změna koncepce společnosti pro zajištění větší konkurenceschopnosti; CHANCE METOD – nové trendy a metody v řízení lidských zdrojů.
Business meeting se uskuteční 2. června 2016 od 9 hodin v pražském Pentahotelu. Mezi přednášejícími bude Josef Mařík z Mercedes-Benz, Marek Páleník z Vienna House, Braňo Frk z Prešovské univerzity, Hana Velíšková z KPMG,Tomáš Langer z AIVD a další.