Společnost Interbrand zveřejnila letošní zprávu o nejlepších světových značkách Best Global Brands Report: první dvě pozice zaujímají společnosti Apple a Google, na seznam se dostaly značky Tesla a Dior
Přední poradenská firma zaměřená na hodnocení značek Interbrand uvedla ve své letošní zprávě o nejhodnotnějších značkách v roce 2016 značky Apple, Google a Coca-Cola. Na žebříčku dominují značky z oblasti automobilového průmyslu a technologií. Mezi stovku nejlepších se zařadily i značky Tesla a Dior. Nyní, v sedmnáctém ročníku, zpráva odhaluje Anatomii růstu a interní pohled na to, jak vynikající značky ovlivňují rozvoj obchodu.
„Je jasné, že nejlepší světové značky nepodléhají změnám, ale řídí je,“ řekl Jez Frampton, generální ředitel společnosti Interbrand. „Firmy chápou, že Anatomie rozvoje značek je složitá, jedinečná a osobní, nahlížejí na ni zvenku i zevnitř, expandují na nové trhy a vytvářejí lepší možnosti pro rozvoj svých značek a podnikání.“
Již čtvrtým rokem po sobě zaujaly přední pozice na seznamu značky Apple a Google, cena značky Apple stoupla o 5 procent na 178 119 milionů amerických dolarů, zatímco značka Google stoupla o 11 procent na částku 133 252 milionů amerických dolarů. Mezi sty nejlepšími značkami jsou značky Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz a GE. Značky Dior a Tesla se dostaly na seznam vůbec poprvé, na 89. a 100. místo v uvedeném pořadí.
Mezi pěti nejrychleji se rozvíjejícími značkami jsou Facebook (nárůst o 48 procent), Amazon (33 procent), LEGO (25 procent), Nissan (22 procent) a Adobe (21 procent).
Letošní zprávě dominují značky z oblasti automobilového průmyslu a technologií s celkově 29 místy. Nejrychleji rostoucí sektor představuje maloobchodní sféra, kde došlo k nárůstu o 19 procent, následovaná sektory zaměřenými na sport a luxusní zboží s nárůstem o 10 procent.
100 nejlepších značek mělo celkově totální hodnotu ve výši 1 796 384 milionů amerických dolarů, což představuje nárůst o 4,8% oproti roku 2015. Kompletní seznam stovky nejlepších značek (Top 100 ) a zprávu s komplexní analýzou růstu, sektoru a průmyslových trendů, naleznete na adrese www.bestglobalbrands.com.
Metodika
17. výroční zpráva společnosti Interbrand analyzuje, jak značky pomáhají firmám v rozvoji, od uspokojování očekávání zákazníků po vytváření ekonomické hodnoty. Tento souhrn metod byl první metodou posuzování značek, která získala certifikaci ISO.
Hodnocení je založeno na třech klíčových komponentech, které přispívají k souhrnné hodnotě značky:
• Finanční výkony značkových produktů a služeb
• Role, kterou značky hrají při ovlivňování výběru zákazníků
• Schopnost značky udržet si prestižní cenu nebo zajistit firmě zisk
O společnosti Interbrand
Ve společnosti Interbrand věříme, že společnost se může rozvíjet, pokud má jasnou strategii a uspokojuje co nejlépe potřeby zákazníků. My děláme obojí, prostřednictvím spojení strategie, kreativity a technologie. Pomáháme tak našim klientům rozvíjet jejich značky a podnikání. Se sítí 29 poboček ve 22 zemích představuje společnost Interbrand globální agenturu zaměřenou na hodnocení značek. Spoelčnost rovněž vydává vysoce vlivné výroční reporty o nejlepších značkách Best Global Brands a Breakthrough Brands a internetový magazín brandchannel, který získal cenu Webby. Společnost Interbrand je součástí agenturní sítě Omnicom Group Inc. (burzovní index NYSE:OMC) .