Loňské tržby Euronicsu raketově vzrostly
Euronics v roce 2015 rostl nejvíce za posledních několik let. “Nárůst tržeb je 22 %, přičemž největší dynamiku zaznamenal prodej prostřednictvím vlastního e-shopu www.euronics.cz, kde jsme dosáhli 126% navýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014,“ uvádí výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová. Pro srovnání, za poslední dva roky, tedy 2013 a 2014 byly meziroční nárůsty tržeb na úrovni 6-7%. Za tímto více než pozitivním výsledkem stojí mimo jiné investice do nově otevřených prodejen v roce 2015 a rekonstrukce části stávajících. To a efektivně vynaložené marketingové investice do speciálních nabídek zákazníkům, ale také aktivity vedoucí k posílení povědomí a znalosti značky Euronics u zákazníků, se promítly do vyšších tržeb celé sítě Euronics.
„Za úspěch uplynulého roku, který přispěl k posílení naší pozice na trhu, považujeme těsnější prolnutí tradiční sítě kamenných prodejen s naším e-shopem, mimo jiné navýšením míst s osobním odběrem,“ doplňuje Martina Fialová. „Euronicsu se podařilo nabídnout zákazníkům nákup v pohodlí domova a prostřednictvím výdejny a rezervace je spojili s prodejnami. Snažíme se přeměnit naše prodejny na místa příjemných zážitků s přívětivou atmosférou, širokou nabídkou služeb a především perfektně vyškoleným a příjemným prodejním personálem. To vše také díky zjednodušení a optimalizaci interních procesů, tedy toho co není navenek vidět, ale co je základem pro kvalitní a profesionální přístup k zákazníkům,“ vysvětluje Martina Fialová.
Největší prodejní dynamiku měla kategorie telekomunikací a IT, což kopíruje výsledky celého trhu s elektrem. Produkty v této kategorii mají kratší životní cyklus, vysokou frekvenci uváděných novinek na trh, adaptaci na módní trendy, což z ní činí obrátkovější zboží. Jedním z důvodů je také fakt, že např. chytrý mobilní telefon dnes nahrazuje jinou elektroniku jako fotoaparát, kameru, navigaci, hudební přehrávač apod.
Pro rok 2016 plánuje Euronics další nárůst nejen prodejů. Velký potenciál, dle slov Martiny Fialové, vidí především na e-shopu www.euronics.cz, ale i v růstu v šíři a kvalitě nabízených služeb zákazníkům.
„Rádi bychom udrželi tempo růstu, ale musíme počítat s vlivem ekonomická situace, to v jakém bude stavu, bude mít i dopady na ochotu / neochotu spotřebitelů utrácet. Co se týká změn v legislativě tak diskutovaná témata, která by mohla mít dopad na naše aktivity, ale nepředpokládáme, že nijak zásadní, je elektronická evidence tržeb či legislativní úprava prodejní doby. Na první zmiňované jsme případně připraveni a v případě druhého máme za to, že by nemělo být právně či legislativou určováno. Každopádně určitě vliv budou mít veškeré faktory, které ovlivňují i chování zákazníků, kromě tedy již zmiňované ekonomické situace, tak také globalizace, všudypřítomné moderní digitální technologie a v neposlední řadě také velké množství sdílených informací na internetu a sociálních sítích,“ vysvětluje Martina Fialová.