Firemní kultura, pojem, který mnoho lidí nezná, a přitom je tak důležitá. Ať už jste v roli manažera, zaměstnance nebo zákazníka, firemní kultura každé firmy nás i firmu výrazně ovlivňuje. Jak a proč? V čem je tak důležitá?
Co to je firemní kultura?
Za prvé, firemní kultura je pojem, který zná každá firma. Každá firma ji má, i když si to možná ani neuvědomuje. Taková kultura může mít velmi pozitivní dopad na zaměstnance společnosti. Tato kultura může vycházet také z nějakého etického kodexu dané organizace. Pokud je dobře nastaven a zvolen, může nastat symbióza mezi manažery a zaměstnanci.
Firemní kultura do jisté míry ovlivňuje také firemní strategii. Ať už si to vedení firmy přizná nebo ne, je tak. Pokud je firemní kultura na dobré úrovni, zaměstnanci jsou spokojení a zákazníci se vracejí, můžete to využít pro posílení své organizace na trhu, a to se jistě vyplatí. Prakticky tím získáváte konkurenční výhodu, o které možná ani nemáte tušení. Firemní kultura tak dodává firmě patřičnou identitu, na které je třeba neustále pracovat, chcete-li jako podnik vyniknout.
Kde se dozvědět více o pojmu firemní kultura?
O pojmu firemní kultura se také často mluví na manažerských konferencích. Již jedenáctá manažerská konference s mnoha řečníky, kteří jsou velmi vysoko ve firemních hierarchiích, pořádá také společnost MotivP. Tato poradenská a vzdělávací společnost se na takových konferencích snaží o sdělování co nejkvalitnějších informací právě z této oblasti.
Opomenout by se neměl ani její projekt MotivP Bussiness Branch ®. Jedná se o každoroční setkávání personalistů, kteří se o pojmu firemní kultura musejí dozvědět skutečně mnoho. Právě oni vybírají zaměstnance do firmy tak, aby tuto firemní kulturu ctili. Tato akce se pořádá již od roku 2005, takže se jedná o skutečně velmi tradiční setkání personalistů.