Slovenský startup, který mění způsob, jak mezi sebou firmy a lidé komunikují, vstupuje na český trh. Na Slovensku, kde funguje čtvrtým rokem, má za sebou více jak 40 tisíc aktivních uživatelů a jen letos odešle přes jeden milion zásilek.
V dnešní době lze nalézt stále mnoho lidí, kteří si nechávají zasílat vyúčtování za telefon nebo například za plyn běžnou poštou. Podle slov ředitele Zelené pošty Adriána Csuby se poskytovatelům služeb stále nedaří přesouvat z nákladného papírového doručování na to levné, elektronické.
„Stále väčšie množstvo spoločností sa snaží priviesť svojich zákazníkov k tomu, aby si nechali doručovať výpisy a faktúry elektronicky. Svojim zákazníkom často ponúkajú možnosť doručovania dokumentov do nimi prevádzkovaných elektronických schránok. Ale pre bežného zákazníka, ktorý platí za telefón, plyn, vodu to znamená, že každé vyúčtovanie bude hľadať v inom systéme alebo v e-mailovej schránke. A to Zelená pošta mení,” zmiňuje Csuba.
Systém Zelené pošty je postaven na jednoduché myšlence – běžný občan bude mít vůli přejít na elektronické doručování jen v případě, že tím získá pohodlí, přidanou hodnotu a nebude ho to nic stát.
Uživatelé se Zelenou poštou získávají bezplatně místo, kde si mohou nechat zasílat veškerá vyúčtování za služby nebo faktury za jejich nákupy, které jednoduše dohledají i po letech. Systém jim navíc automaticky z dokumentů přečte údaje jako je částka nebo datum splatnosti a zároveň je automaticky upozorní na blížící se splatnost. Nezapomíná se zde ani na bezpečnost, která je dle slov ředitele Zelené pošty na úrovni bankovních domů.
Firmám umožňuje odesílat papírově i elektronicky
Cílem systému je sjednotit komunikaci poskytovatele a zákazníka na jedno místo. Proto systém v případě, že zákazník Zelenou poštu ještě nepoužívá, umožňuje firmám posílat dokumenty klasicky poštou a přímo z počítače.
„Pokiaľ firma odosiela faktúru na zákazníka, ktorý ešte nemá zriadenú schránku v Zelenej pošte, systém dokument odovzdá do nášho tlačového a obálkovacieho zariadenia. Za odosielateľa vykonáme tlač, obálkovanie a doručíme dokument cez distribučnú sieť Českej pošty do schránky zákazníka,” vysvětluje Adrián Csuba.
Do tisknutého dokumentu se navíc vloží takzvané razítko Zelené pošty se speciálním kódem, díky kterému si příjemce může dokument vyzvednout online a přejít tak na elektronické doručování.
Na Slovensku Zelenou poštu využívají jak malé, tak i velké společnosti jako jsou například Bratislavské vodárny, pojišťovny nebo například i nadace Dobrý anjel.
“Veríme, že Zelená pošta firmám zjednodušuje a zlacňuje komunikáciu a bežným občanom poskytuje jednotné a prehľadné úložisko faktúr a výpisov. Stojí za nami 4 roky práce, ktorú teraz predstavujeme i českým firmám,” dodáva Csuba.