Vyhledávání posily do svého pracovního týmu může být běh na dlouhou trať. I přesto není nutné zbytečně utrácet peníze za příliš nákladné služby personálních agentur, protože o vše se při správném naplánování můžete postarat sami. Využijte moderních technologií, jako jsou inzertní portály, na které se obrací i personalisté velkých společností.
V první řadě byste si měli stanovit jasné požadavky na potenciální pracovníky, protože nesprávná definice kandidáta by mohla proces prodloužit a prodražit. Co by měl zaměstnanec umět? Jakou by měl mít praxi? Jaké by měly být jeho schopnosti? Určitě na pozici obchodního ředitele nebudete hledat tichého člověka bez autority, ba naopak přijmete atraktivního a komunikativního člověka se zdravým sebevědomím. Už v samotném inzerátu vše zřetelně specifikujte. Nabídka práce by měla být srozumitelná.
Dejte šanci čerstvým absolventům
Rozhodně byste se neměli otáčet zády k čerstvým absolventům středních či vysokých škol, protože pro váš byznys mohou být užitečnější, než si myslíte. Absolventi přichází s odvážnými nápady, které mohou vaší společnosti otevřít nové možnosti. Také ušetříte, neboť absolventi nepožadují tak vysoký plat jako specialisté s několikaletou praxí.
Uchazeče hledejte na internetu
Dostáváme se k tomu, kde zájemce o zaměstnání vyhledávat. Inzerce práce se přesunuly z tištěných časopisů a novin na internet. Vznikla celá řada pracovních portálů, ale u některých je zveřejnění inzerce zbytečně nákladné. Velice oblíbená je Personalistka.cz, prostřednictvím které můžete vložit inzerát zdarma na dobu 30 dnů. Drobným podnikatelům Personalistka.cz nabízí služby zdarma. Uvědomuje si totiž, že malí byznysmeni potřebují ušetřit každou korunu. Velké firmy už musí za zveřejnění více inzerátů platit, ale částky nejsou oproti konkurenci příliš vysoké.