Společnost SC Johnson reaguje na potřeby evropských spotřebitelů poskytnutím přístupu k informacím o přísadách produktů a o vonných přísadách, jaký nemá v rámci odvětví obdoby
Společnost si udržuje vůdčí postavení v rámci odvětví v otázce transparentnosti ohledně přísad tím, že spotřebitelům umožňuje snadný přístup k informacím o přísadách produktů a vonných přísadách na webuwhatsinsidescjohnson.com.
Společnost SC Johnson dnes rozšířila svůj globální program transparentnosti ohledně přísad a v rámci odvětví jedinečnou webovou stránkuwhatsinsidescjohnson.com po celé Evropě. Spotřebitelům tím předložila ucelený seznam přísad produktů tak věhlasných značek, jako jsou Glade®, Mr Muscle®, Raid®, Pledge®, Duck® a Autan®. Společnost SC Johnson se tak stala první významnou společností vyrábějící rychloobrátkové spotřební zboží, která uvádí seznam konkrétních vonných přísad u produktů prodávaných v Evropě. Představuje to významný krok v rámci dlouhodobého úsilí společnosti o změnu v transparentnosti ohledně přísad.
„Máme za to, že by spotřebitelé měli znát přísady produktu, aby se mohli zasvěceně rozhodovat o tom, co si přinesou domů,“ řekl Fisk Johnson, předseda představenstva a výkonný ředitel společnosti SC Johnson. „Zajištění transparentnosti ohledně přísad umožňuje otevřený dialog o konkrétních přísadách.“
Společnost Johnson toto zahrnula do nedávného průzkumu(1), který prováděla u evropských spotřebitelů. Bylo zjištěno, že pro celé dvě třetiny z nich je důležité, aby společnosti vyrábějící rychloobrátkové spotřební zboží byly transparentní ohledně přísad. „V Evropě se zcela jasně jedná o významnou otázku. Uvědomujeme si, že je stejně významná i v celosvětovém měřítku.“
Webová stránka společnosti věnovaná přísadám conajdetevscjohnson.cz, vhodná i pro mobilní telefony, pomáhá spotřebitelům v Evropě snadno získat a pochopit údaje o přísadách. Tato stránka v současnosti zahrnuje většinu z více než 3 000 produktů, které společnost SC Johnson prodává v 25 zemích po celé Evropě, konkrétně v Rakousku, Belgii, Bulharsku, Chorvatsku, na Kypru, v České republice, Dánsku, Francii, Německu, Řecku, Maďarsku, Irsku, Itálii, Lucembursku, Nizozemí, Norsku, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Spojeném království; rozšíření do dalších zemí se připravuje. Na této webové stránce je u mnoha produktů, které prodáváme, namísto pouhého výrazu „vůně“ nebo „parfum“ uveden seznam konkrétních vonných přísad.
Zpřístupnění a zpřehlednění informací
Společnosti, které v Evropě prodávají produkty, jako jsou osvěžovače vzduchu, čisticí prostředky pro domácnost a prostředky odpuzující škůdce, již řadu let v rámci dodržení zákona uvádějí jejich přísady na webových stránkách. Problém pro spotřebitele tkví u tohoto typu stránek v míře snadnosti přístupu a jejich používání. Návštěvníci těchto stránek mohou mnohdy skončit ještě zmatenější, než byli předtím. Průzkumem v Evropě společnost SC Johnson zjistila, že informace o přísadách v čisticích produktech a osvěžovačích vzduchu ve skutečnosti považuje za dostatečné méně než jedna třetina spotřebitelů.
Provozováním webové stránky whatsinsidescjohnson.com, na které je uveden srozumitelný seznam přísad každého produktu a zdůvodnění použití určitých přísad, společnost SC Johnson výrazně přesahuje rámec regulatorních požadavků EU na uvádění základních údajů o produktech. Produkty jsou uspořádány podle jazyka a značky s obrázky skutečných produktů podle země, díky čemuž je lze snadno rozpoznat a zobrazit prostřednictvím několika kliknutí.
Zveřejňování vonných přísad konkrétních produktů a pověst společnosti SC Johnson jako předního výrobce
Na webové stránce whatsinsidescjohnson.com je uveden seznam vonných přísad mnoha konkrétních produktů, které prodáváme. To přesahuje rámec standardu v rámci odvětví, kdy se zveřejní několik konkrétních alergenů a navíc se uvede už jen „vůně“ nebo „parfum“. Zveřejněním vonných přísad konkrétních produktů společnost SC Johnson ve skutečnosti uvádí více než 99,9 % přísad ve složení většiny produktů.
„Vůně hrají u mnoha našich produktů významnou roli a zveřejnění přísad, které je tvoří, pomáhá budovat důvěru spotřebitelů a v konečném důsledku je přínosné pro naše podnikání,“ uvedl Johnson. Toto tvrzení doložil faktem, že v tomtéž průzkumu téměř dvě třetiny respondentů uvedly, že by zveřejnění údajů o přísadách pozitivně ovlivnilo jejich vnímání společnosti i nákupní rozhodnutí.
V minulosti byly vždy seznamy vonných přísad považovány za obchodní tajemství, která dodavatelé vonných látek i společnosti vyrábějící spotřební zboží bedlivě tajily. Ve snaze zvýšit transparentnost spolupracuje společnost SC Johnson již od roku 2008 s dodavateli právě na zvyšování transparentnosti ohledně vonných i ostatních přísad. Klíčové milníky v rámci transparentnosti:
2009: Uvedení programu Zveřejnění přísad v USA a záhy nato v Kanadě.
2012: Vydání Palety vůní společnosti SC Johnson, úplného seznamu schválených přísad u produktů společnosti SC Johnson.
2014: Vydání seznamu omezení přísad v zájmu transparentnosti informací o tom, jak společnost SC Johnson volí přísady.
2015: Zveřejnění seznamů vonných látek v konkrétních produktech, ve kterých je uvedeno více než 99,9 % přísad ve složení většiny produktů.
2016: Uvedení kolekce Glade® Fresh Citrus Blossoms Collection se 100procentní transparentností ohledně vonných látek.
2016: Uvedení Evropského programu transparentnosti ohledně přísad na webuwhatsinsidescjohnson.com.
Další informace o přísadách používaných společností SC Johnson získáte na webu whatsinsidescjohnson.com. Chcete-li se dozvědět více o programu GreenlistTM společnosti SC Johnson a příkladech odpovědnosti a vedoucího přístupu společnosti, stáhněte si Zprávu o udržitelnosti společnosti SC Johnson za rok 2015.
OTÁZKY A ODPOVĚDI K TRANSPARENTNOSTI SPOLEČNOSTI SC JOHNSON OHLEDNĚ SLOŽEK
1. Proč společnost SC Johnson spustila tento program v Evropě?
A. Společnost SC Johnson rozšířila svůj globální program transparentnosti ohledně složek na Evropu, protože je to poslední krok neustálé snahy o vedoucí pozici v oblasti transparentnosti ohledně složek. Informace o složkách produktů jsou dostupné online i prostřednictvím mobilních zařízení, a to způsobem, který je pro zákazníky uživatelsky přívětivý. Společnost jde nad rámec stávajících předpisů a norem v odvětví a poskytuje informace o složkách vůní v konkrétních produktech.
2. Jak společnost SC Johnson překonává ostatní firmy v odvětví, co se týče informací o vůních?
A. Společnost SC Johnson je první velkou firmou vyrábějící balené spotřební zboží, která uvádí seznamy konkrétních složek vůní u produktů prodávaných v Evropě a zveřejňuje více než 99,9 % složek většiny produktů. Tím společnost překonává stávající normu v odvětví, kdy se uvádí pouze nízký počet konkrétních alergenů a poté jen „vůně“ nebo „parfém“.
3. Proč společnost SC Johnson používá ve svých produktech vůně?
A. Zákazníci mají vůně v oblibě z mnoha důvodů. Vůně osvěžují vzduch, eliminují nežádoucí zápachy a nabízejí pocit právě uklizeného prostředí, po němž mnohé rodiny touží. Společnost SC Johnson také vyrábí produkty bez vůní pro zákazníky, kteří dávají tomuto zboží přednost.
4. Kterých evropských zemí se spuštění webových stránek týká?
A. Dnešní spuštění stránek se týká následujících evropských zemí v jejich jazycích: Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Kypr, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Spojené království, Španělsko, Švédsko a Švýcarsko. V nadcházejících měsících dokončí společnost SC Johnson uvedení evropského programu v Estonsku, Finsku, Lotyšsku, Litvě, na Islandu a Maltě.
Informace o společnosti SC Johnson
Společnost SC Johnson je rodinný podnik zaměřený na inovativní produkty vysoké kvality, špičkovou úroveň na pracovišti a dlouhodobou odpovědnost vůči životnímu prostředí a lidem v místech, ve kterých působí. Tato společnost se sídlem v USA je jedním z největších světových výrobců čisticích prostředků pro domácnost a produktů k uskladňování v rámci domácnosti, osvěžovačů vzduchu, prostředků k hubení škůdců a péči o obuv a také profesionálních produktů. Prodává vyhlášené značky, jakými jsou v USA GLADE®, KIWI®, OFF!®, PLEDGE®, RAID®, SCRUBBING BUBBLES®, SHOUT®, WINDEX® a ZIPLOC®, mimo USA pak AUTAN®, TANA®, BAMA®, BAYGON®, BRISE®, KABIKILLER®, KLEAR®, MR MUSCLE® a RIDSECT®. Tato společnost se 130letou historií a obratem 10 miliard USD celosvětově zaměstnává přibližně 13 000 lidí a prodává produkty v podstatě v každé zemi světa.www.scjohnson.com
[1]Společnost SC Johnson pověřila společnost Ipsos Operations GmbH, aby provedla on-line průzkum na vzorku dospělých Evropanů ve Spojeném království, Německu, Francii a Itálii. Tento průzkum probíhal 25.-27. března 2016. Chybová tolerance u této studie (n=1 000 na jednu zemi) je maximálně +/- 3,7 % při hladině významnosti 90 %.