UberPOP, nejpopulárnější a nyní i nejlevnější platforma individuální osobní přepravy v Praze se dočkala dalšího snížení cen. Od 30. srpna ceny klesají o 15 % a uberPOP se tím pádem stává nejlevnějším způsobem, jak se s autem na objednávku pohybovat po Praze. Celosvětovou vizí Uberu je zpřístupnit individuální dopravu každému a Praha není výjimkou. Uber si od snížení cen slibuje, že přiláká ještě více lidí, kteří jinak využívají pro dopravu v Praze osobní auto. Lidé se díky Uberu také dostanou tam, kam po nedávné změně jízdních řádů metro, autobusy či tramvaje v daný okamžik nepojedou.
Podle výzkumu společnosti TNS Aisa* je pro 82 % Pražanů vysoká cena smluvní osobní přepravy hlavní překážkou k tomu, aby ji využívali častěji. „Věříme, že snížení cen naší klíčové služby uberPOP o 15 % bude pro Pražany dalším důvodem pro to vyzkoušet naši aplikaci. Těm, kdo využívají osobní automobil pro dojíždění do práce či za zábavou, nabízí Uber alternativu, která jim ušetří peníze, nervy i čas strávený hledáním parkovacího místa. A to zejména nyní, kdy došlo k rozšíření parkovacích zón,“ vysvětluje Barbora Polachová, marketingová manažerka Uber Praha, a dodává:„Tímto krokem se uberPop stává nejdostupnější smluvní osobní přepravou v Praze. Je to také zároveň nejnižší cena služby uberPop od vstupu na trh v roce 2014.“
Snížení cen služby uberPOP však přináší výhody nejenom cestujícím, ale také partnerským řidičům. Většina, konkrétně 82 %, partnerských řidičů Uberu má stálé zaměstnání či podniká a jízdami si ve svém volném čase pouze přivydělává. „Někteří řidiči však mohli právě kvůli zaměstnání jezdit jen tehdy, kdy byla poptávka po službě uberPOP nižší. Snížením cen proto chceme posílit poptávku i v těch časech, kdy není objem přepravy tak velký jako jindy, a nabídnout tak našim partnerským řidičům více flexibilní zdroj příjmů. Vyšší počet jízd také znamená méně prázdných kilometrů pro řidiče, a tedy celkově nižší náklady a vyšší příjmy,“ říká Babora Polachová a uzavírá:„Naše šestileté zkušenosti z různých zemí světa nás utvrdily v tom, že snížení cen je výhodné pro obě strany – cestující mohou nyní jezdit levněji a řidiči si díky silnější poptávce vydělají více.“
* Nezávislý výzkum provedený v červnu 2016 výzkumnou agenturou TNS Aisa na vzorku 500 respondentů starších 18 let, kteří žijí v Praze.
Změna cen podrobně
uberPOP | Staré ceny | Nové ceny (od 30. srpna 2016) |
Základní taxa | 27 Kč | 25 Kč |
Cena za kilometr jízdy | 11 Kč | 9,90 Kč |
Cena za minutu jízdy | 4 Kč | 3 Kč |
Minimální jízdné | 50 Kč | 55 Kč |
Storno poplatek | 50 Kč | 50 Kč – beze změny |
Pozn.: Výsledná cena jízdy se skládá ze základní taxy + ceny za kilometr jízdy + ceny za minutu jízdy.
Porovnání cen s vybranými poskytovateli individuální osobní přepravy v Praze
Cesta | uberPOP – staré ceny | uberPOP – nové ceny | Modrý anděl** Běžná sazba | Liftago** |
Hlavní nádraží – Pražský hrad | 116 Kč | 99 Kč | 161 Kč | 200 Kč |
Dejvická – Letiště Praha | 231 Kč | 196 Kč | 285 Kč | 340 Kč |
Nové Butovice – Letiště Praha | 253 Kč | 215 Kč | 360 Kč | 395 Kč |
Florenc – Háje | 259 Kč | 220 Kč | 310 Kč | 365 Kč |
** Ceny jsou odhadem bez započtení slev a promonabídek.
Odměny za doporučení
Uber kromě snížení cen stále uživatelům aplikace nabízí odměny za doporučení nových cestujících. Každý uživatel platformy může předat novému cestujícímu svůj unikátní zvací kód. Ten po jeho zadání do aplikace získá 200 Kč na svoji první jízdu. Jakmile nový cestující absolvuje svou první jízdu, obdrží ten, kdo doporučil, 150 Kč.
Uber v Praze
Počet řidičů se zvyšuje ruku v ruce s růstem počtu cestujících i uskutečněných jízd. Měsíčně vyjádří zájem o spolupráci a přivýdělek s Uberem až několik stovek lidí. Více řidičů zároveň umožňuje Uberu zásadně zvyšovat dostupnost vozů pro cestující – ať už z hlediska snižování dojezdového času, či geograficky (např. dostupnost v okrajovějších částech Prahy). Průměrný dojezdový čas je momentálně pod 4 minuty. V srpnu 2014, kdy Uber v Praze začínal, byl průměrný čas 10 až 12 minut.
V současnosti má Uber v Praze několik set aktivních partnerských řidičů a několik desítek tisíc aktivních cestujících. Vždy to závisí na sezóně nebo konkrétním měsíci, ale přibližně 70 % uživatelů platformy jsou Češi a okolo 30 % cizinci. Uživatelé ze zahraničí přijíždějí z více než 60 různých zemí.