Olivové mýdlo – nečekaný vítěz roku 2015
Nejprodávanější produkty roku 2015 v malých a středních e-shopech: telefony ani hračky nečekejte.
V uplynulém roce se dle statistik společnosti Bohemiasoft v malých a středních e-shopech prakticky nejvíce nakupovala přírodní kosmetika, doplňky stravy, dětská výživa a krmivo pro psy. Nejprodávanějším produktem roku 2015 se tak trochu překvapivě stalo 100 procentní olivové mýdlo. V těsném závěsu je pak mandlová hmota, jedlá soda, nebo například pravá vanilka.
Více než 8000 českých e-shopů vedených na redakčních systémech společnosti Bohemiasoft nakumulovalo jen v roce 2015 dohromady přes 4,5 mld. obratu. „Jedná se o velice dobré číslo, nás však nyní více zajímalo, zda a jak se mění trendy v nakupování, co lidé nakupují nejčastěji, kdy nakupují a tak dále. Jsou to vcelku cenná data, o která se ale rádi podělíme a pomůžeme tak i dalším, kteří například se založením e-shopu z různých důvodů váhají a toto by pro ně mohlo být novým impulsem a motivací,“ říká Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft s.r.o.
Ze statistik vyplývá, že nejčinnější jsou zákazníci v pondělí, naopak nejméně nakupují v sobotu. Rozdíl mezi těmito dny činí v průměru celých 114 procent. Co se týče období v roce, logicky nejsilnějším měsícem je prosinec. Avšak samotný Štědrý den spolu se Silvestrem drží první místo v nejnižším provozu z celého roku. Za nejzajímavější produkty se dají označit drogistické a kosmetické výrobky, potravinové doplňky a superpotraviny: přírodní olivové mýdlo drží absolutní prvenství, další místa v žebříčku obsazují vanilkové lusky, chia semínka, kokosový olej, esenciální oleje, ale také například mandlová hmota, sunar, nebo granule pro psy. Kdo by tedy čekal, že se v TOP20 objeví například elektronika, byl by na omylu.
Českobudějovická společnost Bohemiasoft s.r.o. je schopna díky obrovské uživatelské základně na svých systémech eshop-rychle.cz a webareal.cz přinést zajímavá statistická data a na základě nich poskládat vcelku jasný obrázek toho, jak české e-shopy a jejich zákazníci vlastně fungují. Na českém i slovenském trhu jde o nejpoužívanější platformu pro tvorbu internetových obchodů, téměř každý 4. eshop je provozován v tomto internetovém e-shopovém systému. Jen v ČR obsluhuje Bohemiasoft více než 8000 e-shopů, k tomu dalších téměř 6000 klientů využívá jejich platformu v zahraničí. V současnosti připravuje spuštění dvou velkých projektů:
Zombeek, což bude systém pro tvorbu jednoduchých moderních webů, a Golemos – ohromné online tržiště slučující malé obchodníky pod jednu střechu. Obrat společnosti již v roce 2015 činil 41 milionů korun a i díky novým projektům se dá letos očekávat výrazný růst.
Statistika prodejů v roce 2015 byla zpracována na základě skutečných výsledků 8436 českých internetových obchodníků, provozujících své e-shopy v systému eshop-rychle.cz a webareal.cz.